Monday 8 December 2014

Solidariti Bersama UM8



Rentetan Program Anwar Ibrahim 40 tahun Dari UM ke Penjara, lapan orang Mahasiswa Universiti Malaya akan kembali berhadapan dengan Tribunal AUKU pada esok hari. Perbicaraan yang sepatutnya berlangsung pada 18 November lalu telah ditangguhkan tanpa sebarang sebab yang munasabah oleh pihak jawatankuasa tatatertib. Penangguhan ini  sangat meragukan tambahan pula mereka yang dituduh ini diberikan satu surat baru berkaitan pertuduhan mereka.

Terdahulu Mahasiswa dari UIAM saudara Mujahid telah dihadapkan ke Tribunal AUKU dan telah didapati bersalah dengan hukuman yang diterima adalah amaran keras serta pergantungan selama satu semesta. Jelas, AUKU yang digubal pada 1971 merupakan satu akta  zalim yang cuba menyekat kebangkitan dan hak mahasiswa.

Di peringkat PMIUM, kami menyatakan solidariti penuh terhadap UM8. Kita tidak akan pernah redha dengan kezaliman dan kita tidak akan berhenti melawan kezaliman. Maka, saya menyeru kepada seluruh Mahasiswa dan warga Universiti Malaya untuk sama-sama hadir menyatakan solidariti kepada UM8 pada esok hari.

Ayuh bersolidariti beramai-ramai bersama 8 orang sahabat yang dikenakan prosiding tindakan tatatertib pada:
HARI : Selasa (9 Dis 2014)
MASA : 8.00pagi
TEMPAT : Gazebo

Solidariti ini sebagai tanda sokongan padu & jitu buat semua yang terlibat terutamanya Presiden PMIUM sendiri Saudara Khairol Najib Hashim, Pengerusi PRO-M UM Saudara Safwan Shamsuddin, Mantan YDP PMUM Saudara Fahmi Zainol, Mantan Setiausaha PMUM Saudari Syamimi Munira Mohamed, Mantan Exco PMUM Saudara Khairul Anwar, Adam, Yu Hong, & Abraham.

Muhammad Zarin Maszalan 
Naib Presiden 1 PMIUM sesi 2014/2015

~INSPIRASI BERSAMA
~GAYA ISLAM GAYA SEMUA (GIGS)




No comments:

Post a Comment