Tuesday 30 December 2014

GAMIS KERAHKAN 10,000 MAHASISWA TURUN KE PANTAI TIMUR DAN PERAK



1. GAMIS yang membawa arus denyut nadi rakyat, mengambil perkara ini sebagai satu tanggungjawab bersama Mahasiswa/i seluruh negara, GAMIS mengambil cakna akan keperitan mangsa banjir yang diuji dengan dasyatnya. Sayu hati, melihat rumah yang diduduki puluhan tahun akhirnya musnah dibawa arus deras air banjir. Sejajar dengan ajaran Islam yang amat menggalakkan umatnya untuk membantu sesama saudara, malahan lagi mereka yang ditimpa ujian serta musibah.
2. GAMIS menyarankan dan menyeru semua parti politik, NGO dan persatuan penduduk berkerjasama tanpa mengira perbezaan ideologi dan fahaman politik untuk sama-sama membaik pulih keadaan kawasan banjir. Mempolitikkan isu banjir adalah satu tanda kecetekan minda pemimpin negara dan masyarakat.
3. GAMIS juga menyelar mana-mana individu atau organisasi yang mengambil kesempatan di sebalik kesusahan rakyat untuk mengaut keuntungan dan poket masing-masing dan disifatkan sebagai ketidak perikemanusiaan.
4. Justeru itu, GAMIS bersama persatuan-persatuan mahasiswa bekerjasama untuk menjayakan 'Misi Banjir Mahasiswa' dan akan mengerahkan 10000 mahasiswa turun ke Kelantan, Terengganu, Pahang dan Perak.
5. Disamping itu, GAMIS akan mengerahkan Persatuan Mahasiswa Islam di seluruh kampus untuk menubuhkan 'Task Force' sebagai satu platform kepada mahasiswa untuk turun membantu bagi menjalankan Ops Bersih dan mengagihkan bantuan kepada mangsa banjir.
6. GAMIS telah melantik saudara Khairol Najib Hashim sebagai Pengarah Operasi Misi Banjir Mahasiswa. Bilik Operasi berpusat di Universiti Malaya yang diketuai oleh saudara Aqiel dan boleh menghubungi beliau melalui talian hotline 013-3020329.
7. Sebarang sumbangan boleh disalurkan ke akaun berkenaan:
Bersatu Perak(Maybank): 564258329207
8. GAMIS berharap agar seluruh Mahasiswa dapat menyahut seruan ini dan sekaligus memberi keringanan beban terhadap mangsa-mangsa banjir yang terlibat.
Abdul Malik Abdul Razak
Presiden
Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia(GAMIS) 

No comments:

Post a Comment