Wednesday 17 September 2014

“Memberi inspirasi kepada manusia seperti rama-rama dan keluar dari kepompong 4K”- Amiruddin

 KL:        Seperti yang diketahui umum, Festival Konvokesyen Universiti Malaya (FESKUM) kali ini membawa sedikit kelainan kerana menjadikan serangga sebagai tema simbolik. 

       Memetik kata-kata pengarah FESKUM, Saudara Amiruddin Ali, “Rama-rama memberi inspirasi kepada manusia kerana asalnya dari ulat beluncas yang kurang digemari kepada rama-rama yang sangat cantik”. 

       ‘Inspiring people’ menjadi tema penting untuk pembawaan FESKUM sesi 2014/2015 seiring dengan matlamat FESKUM itu sendiri iaitu untuk memberi inspirasi kepada semua bagi mengecapi kejayaaan. 

         "Saya juga menyeru kepada seluruh mahasiswa kampus khususnya Universiti Malaya untuk keluar dari kepompong 4K iaitu kuliah,  katil, kolej dan kafe agar menjadi orang yang bersedia dengan cabaran-cabaran di alam luar kampus yang lebih mencabar", Amiruddin Ali, Pengarah Feskum.

       Saudara Amiruddin Ali yang merupakan salah seorang ahli aktif PMIUM mengakhiri ucapan beliau dengan mengajak semua warga Universiti Malaya untuk bersama-sama memberi sokongan dan dorongan kepada FESKUM dengan menyertai pelbagai program dianjurkan.



 -PMIUM inspirasi Bersama-

No comments:

Post a Comment