Friday 25 July 2014

Selamat maju jaya Malaysia! - Majulah sukan untuk Negara

     Selamat Maju Jaya diucapkan kepada atlet-atlet Malaysia sempena Sukan Komanwel di Glasgow, Scotland.

     Untuk makluman umum, Sukan Komanwel kali ini bermula pada 23 July - 3 Ogos 2014. Ianya disertai seramai 4,560 atlet dari 71 buah negara yang akan bertanding untuk 18 jenis sukan dan 261 medal untuk diperoleh.

     Maskot yang dipilih pada kali ini adalah sejenis bunga thistle yang diberi nama Clyde, sempena sungai yang mengalir di Glasgow itu sendiri. Bunga itu sendiri melambangkan negara Scotland.

     Difahamkan ketika acara pembukaan perasmian, kontijen Malaysia telah mengibarkan bendera separuh tiang sempena peristiwa MH17.

     Pelanggan Astro dan NJOI diberi peluang untuk mengikuti liputan acara sukan terpilih melibatkan atlet tanah air secara khususnya menerusi Astro Arena Saluran 801. Manakala, seluruh rakyat Malaysia juga boleh menonton saluran Astro Arena menerusi Astro on the Go secara percuma.

     Doakan agar atlet Malaysia dipermudahkan urusan dan dapat mengharumkan nama negara, insyaallah.

     Apapun, Ramadan berbaki ini jangan dilupakan untuk terus istiqomah dalam amal ibadat kita. Semoga objektif puasa, iaitu menjadi insan bertaqwa dapat kita kecapi. Doakan juga untuk saudara kita di Palestin.

No comments:

Post a Comment