Saturday 5 July 2014

PMIUM jalin pertemuan Mahabbah dengan PEMBINA

Sejurus tersebar berita palsu kononnya PEMBINA cuba untuk merampas takhta kepimpinan PMIUM, Presiden PMIUM yang baru di lantik Khairol Najib Hashim lantas membuat pertemuan mahabbah bersama beberapa orang pimpinan PEMBINA hari ini. Antaranya Timb Presden 1 PEMBINA, Saudara Uzair.

Ianya bagi memastikan isu yang tersebar selama ini dapat di jernihkan semula dan agar tidak berlaku permusuhan antara kedua-dua belah Pihak.

Hasil pertemuan tersebut, masing-masing bersetuju bahawasanya Gerakan Islam terutamanya yang berada di Kampus dapat mencari titik persamaan dan juga dapat mengurangkan perbezaan antara mereka serta mampu mengeluarkan idea dan cadangan yang bernas bagi menarik minat anak muda bersama dengan mereka.

Khairol Najib juga turut menjelaskan PMIUM tidak pernah sama sekali untuk membawa ajaran islam yang liberal apatah lagi yang membawa kepada kesesatan. Tetapi beliau menjelaskan PMIUM cuba untuk mengamalkan sikap keterbukaan selagi mana perkara tersebut tidak bercanggah dengan ajaran islam yang sebenar

Khairol Najib Hashim Presiden Perstuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya
(PMIUM) 




Selesai pertemuan bersama saudara Uzair, Majlis Pembina bersama Saudara Rais Pembina Um dan saudara Lukman JK Politik Kampus Pembina Pusat. 



No comments:

Post a Comment